Εκπαιδευτικά Βιωματικά Προγράμματα

Έναρξη: Σεπτέμβριος 2017
Με συνέπεια και υπευθυνότητα προς το παιδί...

Από το 2005 οι Χρωματιστές Μέρες προσφέρουν ότι πιο εξελιγμένο, φρέσκο και επαγγελματικό στο χώρο της εκπαιδευτικής βιωματικής εκπαίδευσης και οργάνωσης εκδηλώσεων, τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες.
Μέσα από πολυετή, εξειδικευμένη ενασχόληση με το αντικείμενο αλλά και γνήσια αγάπη για αυτό, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μοναδικά βιωματικά προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης.  Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται από προσεκτικά επιλεγμένους εκπαιδευτές - εμψυχωτές με ειδικές σπουδές πάνω στο αντικείμενο και συσσωρευμένη πείρα.
Τα προγράμματά μας, χωρισμένα σε 9 θεματικούς κύκλους, σχεδιάζονται, αναπτύσσονται και πραγματοποιούνται από εξειδικευμένους παιδαγωγούς – εμψυχωτές και καλύπτουν ένα σύνολο εκπαιδευτικών και ψυχαγωγικών θεμάτων. Σε κάθε βήμα μας, είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στην υψηλή ποιότητα του τελικού αποτελέσματος.
Κάθε πρόγραμμα έχει ταυτόχρονα βιωματικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Με άξονα το θεατρικό παιχνίδι πραγματώνει τον στόχο του μέσα από παιχνίδια, κατασκευές και πολύ φαντασία, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να παίξουν, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.
Τα προγράμματά μας χαίρουν της έγκρισης του Υπουργείου Παιδείας, και μπορείτε να μας βρείτε στους εγκεκριμένους χώρους επισκέψεων του Υπουργείου μέσω της ιστοσελίδας  www.e-yliko.gr
Η ποιότητα των υπηρεσιών μας έχει πιστοποιηθεί κατά ISO 9001:2008.
Με την ολοκλήρωση του κάθε προγράμματος, παρέχεται συνοδευτικό υλικό στους εκπαιδευτικούς με σχετικές προτάσεις και ιδέες, τις οποίες αν επιθυμούν μπορούν να εφαρμόσουν και στην τάξη τους.

Οι 9 κύκλοι των προγραμμάτων μας

1. Κύκλος Ιστορίας 
  • Αρχαία Ελλάδα - Περικλής: Ο τρόπος ζωής στην αρχαία Ελλάδα με έμφαση στον Χρυσό Αιώνα. Η προσωπικότητα του Περικλή και τα μεγάλα έργα του. Αναβιώνουμε την διαδικασία λήψης αποφάσεων και ψηφοφοριών στην εκκλησία του Δήμου. Κατασκευάζουμε πήλινες ψήφους.
  • Αρχαία Αίγυπτος: Ο τρόπος ζωής των αρχαίων Αιγυπτίων, θεότητες και πυραμίδες. Μαθαίνουμε για τον αρχαίο δρόμο του αλατιού, τις καμήλες δρομάδες και την γραφή των ιερογλυφικών. Κατασκευάζουμε το δικό μας Αιγυπτιακό σανδάλι.
  • Αρχαία Ρώμη: Ζούμε για μια μέρα σαν λεγεωνάριοι στην αρχαία Ρώμη. Γνωρίζουμε το Κολοσσαίο, μαθαίνουμε για την στρατηγική της εποχής και την Ρωμαϊκή ειρήνη (Pax Romana). Κατασκευάζουμε την ασπίδα ενός μονομάχου.
  • Αρχαίο Θέατρο: Παίζουμε δημιουργικά με λίγες δόσεις κωμωδίας και δράματος, προσθέτουμε τον δικό μας μύθο και συνθέτουμε την δική μας, μοναδική θεατρική ιστορία. Κατασκευάζουμε θεατρικές μάσκες.
  • Βυζάντιο: Πως ήταν η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο; Τι έτρωγαν, πως περνούσαν την ημέρα τους οι κάτοικοι της Πόλης την εποχή της δόξας του Βυζαντίου; Από που εμπνεύστηκαν την περίφημη βυζαντινή τέχνη και την μουσική; Κατασκευάζουμε ένα ψηφιδωτό.
  • Νεότερη Ελλάδα: Από την ζωή στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας, στην οργάνωση της Ελληνικής επανάστασης και την δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους. Τι συμβολίζει η σημαία μας. Κατασκευάζουμε ένα παιχνίδι εκείνης της εποχής. 

2. Κύκλος Μυθολογίας
  • Ηρακλής: Γυρίζουμε τον χρόνο πίσω και γινόμαστε για λίγο ημίθεοι, αναβιώνοντας τους πλέον γνωστούς άθλους του Ηρακλή. Ζωγραφίζουμε τους άθλους του Ηρακλή. 
  • Οδυσσέας: Με εισιτήριο την φαντασία, το καράβι του Οδυσσέα μας ταξιδεύει στην περιπέτεια και στους πιο δύσκολους και επικίνδυνους σταθμούς ενός μεγάλου ταξιδιού. Κατασκευάζουμε πήλινες μορφές των πρωταγωνιστών την Οδύσσειας.
  • Ο Κήπος των μύθων: Παίζοντας κινητικά ομαδικά παιχνίδια μέσα σε ένα λουλουδιασμένο κήπο, γνωρίζουμε τους μύθους που έδωσαν το όνομά τους στο κάθε λουλούδι. Κατασκευάζουμε χάρτινα λουλούδια.
  • Η αρπαγή της Περσεφόνης: Ο μύθος της Περσεφόνης που για χάρη του έρωτά της διχάζεται ανάμεσα σε δύο κόσμους. Κάνουμε μία συμβολική αναπαράσταση του μύθου και πραγματευόμαστε αντιθέσεις: Μαρασμός-Ανθοφορία, Σκοτάδι-Φως, Παραίτηση-Θέληση για ζωή. Δίνουμε ζωή σε νεκρά και άχρηστα αντικείμενα και δημιουργούμε μια εικαστική κατασκευή.

3. Κύκλος Καινοτομίας και Γνώσης
  • Η αυγή της γνώσης - Το Παρελθόν: Συμμετέχουμε σε μία θεατρική παράσταση. Φτιάχνουμε πήλινους αριθμούς βοηθώντας στην πρώτη δημιουργία μέτρησης.
  • Η ζωή μας σήμερα - Το Παρόν: Μία καινοτομική διαδραστική προσέγγιση για την ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος. (Νερό, αέρας, σωστή διαχείριση, ανακύκλωση). Φτιάχνουμε μια εικαστική κατασκευή από φυσικά υλικά.
  • Η αλλαγή - Το Μέλλον: Δράση ενίσχυσης της προσαρμοστικής ικανότητας των παιδιών. Δημιουργούμε το δικό μας παιχνίδι.

4. Κύκλος Υγείας, Διατροφής και Παράδοσης
  • Η πυραμίδα της διατροφής: Η σημασία της σωστής, ολοκληρωμένης διατροφής, η πυραμίδα της διατροφής και η ιεράρχηση των ομάδων τροφών, οι βιταμίνες και τα απαραίτητα διατροφικά στοιχεία. Κατασκευάζουμε την δική μας πυραμίδα διατροφής.
  • Ζυμαρικά και κουλούρες: Ένα γεωγραφικό ταξίδι στην Κρήτη, την Ρόδο και την Χίο, γεμάτο δράση, παιχνίδι και δημιουργία, που ξεδιπλώνει την ιστορία των ζυμαρικών. Φτιάχνουμε ζυμάρι και φρέσκα σπιτικά ζυμαρικά.
  • Ελιά: Παραδόσεις, μύθοι, σύμβολα, λαογραφικά στοιχεία και διάσημες εκφράσεις για την Ελιά, του καρπού που έχει συνδεθεί άρρηκτα με την Ελληνική γη και τον πολιτισμό μας. Η πορεία του καρπού και των παραγώγων του από το δένδρο μέχρι και το τραπέζι μας. Κατασκευάζουμε ένα ελαιόδενδρο με κολάζ.
  • Σταφύλι - Σταφυλάκι: Δύο μύθοι του Αισώπου, "Η Αλεπού και τα σταφύλια" και "Ο Γεωργός και τα παιδιά του", μπερδεύονται σε ένα θεατρικό παιχνίδι παροτρύνοντας τα παιδιά να γνωρίσουν την διαδικασία του Τρύγου, καθώς και τα μυθικά πρόσωπα και γεγονότα του Αμπελιού. Ζωγραφίζουμε γνωστούς πίνακες με θέμα το σταφύλι.

5. Κύκλος Καλών Τεχνών
  • Μοντέρνα τέχνη: Τα τέσσερα πλέον αντιπροσωπευτικά κινήματα της μοντέρνας τέχνης και οι διασημότεροι εκφραστές τους. Πικάσο, Καντίνσκι, Νταλί, χαρακτηριστικά έργα και τεχνοτροπίες. Δημιουργούμε ένα έργο σε μορφή κολάζ. 
  • Έλληνες ζωγράφοι 19ου - 20ου αιώνα: Λύτρας, Ιακωβίδης, Γύζης, Θεόφιλος, Τσαρούχης. Γνωρίζουμε τους δικούς μας σπουδαίους ζωγράφους, τα μεγάλα έργα τους και τις πηγές της έμπνευσης τους. Σπουδή πάνω στους διασημότερους πίνακες.
  • Κινούμενα σχέδια του Disney: Διάσημα cartoon και η ιστορία τους, από που εμπνεύστηκαν οι σχεδιαστές τους, πως δημιουργήθηκαν και πως εξελίχθηκαν. Σχεδιάζοντας τα δικά μας κινούμενα σχέδια. Κατασκευάζουμε το δικό μας βιβλιαράκι κινουμένων σχεδίων.

6. Κύκλος Παιχνιδιού και Δράσης
  • Ένα δέντρο γεννιέται, ένα δάσος δημιουργείται: Ένα δάσος πού τα δέντρα του έχουν "καρδιά" και μερικές φορές μπορούν και σας μιλούν. Ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα για την γέννηση του δάσους και την προσφορά του στον άνθρωπο. Στολίζουμε και φυτεύουμε το δικό μας γλαστράκι. (Εξωτερικό πρόγραμμα).
  • Παραδοσιακά παιχνίδια: Αναβιώνουμε την παλιά γειτονιά και μαθαίνουμε παιχνίδια ξεχασμένα μέσα από τον πίνακα του Πήτερ Μπρέγκελ "Παιδικά παίγνια". Δημιουργούμε το δικό μας παιχνίδι. (Εξωτερικό και εσωτερικό πρόγραμμα).
  • Η ιστορία της μπάλας - παιχνίδια του χτες και του σήμερα: Η πορεία του διασημότερου παιχνιδιού στον κόσμο, πώς ξεκίνησε η μπάλα, από το ξύλο στο δέρμα και τους βόλους, για να πάρει την σημερινή της μορφή. Παιχνίδια με μπάλα του χτες και του σήμερα. Κατασκευάζουμε κορνίζες σε σχήμα μπάλας. (Εξωτερικό και εσωτερικό πρόγραμμα).
  • Ολυμπιακοί αγώνες: Οργανώνουμε την δική μας Ολυμπιάδα και αγωνιζόμαστε σε ποικίλα ολυμπιακά αθλήματα. Μαθαίνουμε κομμάτια της ιστορίας των Ολυμπιακών αγώνων και τι συμβολίζει το σήμα τους. Κατασκευάζουμε ένα στεφάνι ελιάς. (Εξωτερικό και εσωτερικό πρόγραμμα).

7. Κύκλος Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας
  • Ο κύκλος των υλικών: Χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικά, ηλεκτρικές συσκευές...Ο ρόλος των υλικών στην ισορροπία της φύσης. Η σημασία της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης. Φτιάχνουμε παιχνίδια από υλικά που δεν χρειάζονται πλέον. Κατασκευάζουμε μία κούκλα από ανακυκλώσιμα υλικά.
  • Ο κύκλος του νερού: Η πορεία και η ιστορία της τελευταίας σταγόνας νερού πάνω στην Γη. Μέσα από παιχνίδια ρόλων, ακολουθούμε τον κύκλο του νερού στην αλυσίδα της φύσης και της ζωής και παίζουμε με μυθικά πλάσματα. Δημιουργούμε ένα περιβαλλοντολογικό πανό για την προστασία του νερού.
  • Τροφική αλυσίδα, τροφικά πλέγματα: Ο Ήλιος, το νερό, τα φυτά τα έντομα, τα μικρά ζώα, τα πουλιά τα ανώτερα θηλαστικά και ο άνθρωπος... Οι σχέσεις αλληλεπίδρασης και αλληλεξάρτησης στην Φύση. Γιατί κανένα είδος, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα υπόλοιπα...Κατασκευάζουμε σε μορφή κολλάζ ένα μεγάλο ταμπλό που απεικονίζει την τροφική αλυσίδα.

8. Κύκλος Συναισθηματικής Νοημοσύνης
  • Ξεμπερδεύοντας τον κόσμο των συναισθημάτων: Μέσα από παραμύθια και αφηγήσεις, βιωματικά παιχνίδια, χειροτεχνίες και κατασκευές τα παιδιά αναγνωρίζουν και αποδέχονται τα συναισθήματά τους και συνειδητοποιούν καταστάσεις και συμπεριφορές. Ζωγραφίζουμε τα συναισθήματά μας.
  • Όλοι ίδιοι-όλοι διαφορετικοί: Με ζωηρά θεατρικά παιχνίδια και μέσω δημιουργικών ασκήσεων γεμάτων έμπνευση μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε τους άλλους. Ταυτόχρονα, ευαισθητοποιούμε τα παιδιά ως προς την διαφορετικότητα και τις διακρίσεις βοηθώντας τα να γνωρίσουν και να αποδεχτούν τον εαυτό τους και τους γύρω τους. Σχεδιάζουμε και γνωρίζουμε το σώμα μας.

9. Κύκλος Εορταστικών Περιόδων
  • Χριστούγεννα - Ο Αϊ Βασίλης και το χαλασμένο πλυντήριο: Μαζί με τα ρούχα του Αϊ Βασίλη και των ξωτικών θα ξεπλύνουμε και τις άσχημες και αδιάφορες σκέψεις των ανθρώπων για να αρχίσουμε τον νέο χρόνο καθαροί και ευωδιαστοί. Κατασκευάζουμε χαρακτηριστικά Χριστουγεννιάτικα στολίδια. 
  • Χριστούγεννα - Το ρολόι των Χριστουγέννων: Το ρολόι των Χριστουγέννων πλησιάζει στις αγαπημένες μέρες των παιδιών και μας αποκαλύπτει τα παιχνίδια του χρόνου με οδηγό τον κο Χρονοποιό και την παρέα του. Κατασκευάζουμε Χριστουγεννιάτικα ρολόγια εμπνευσμένα από το διάσημο έργο του Dali.
  • Χριστούγεννα - Όταν ο Σαρλώ συνάντησε τον Αϊ Βασίλη: Ταξιδεύουμε στον φανταστικό κόσμο του Τσάρλι Τσάπλιν που εδώ και χρόνια συγκινεί και διασκεδάζει μικρούς και μεγάλους. Μέσα από εμπνευσμένα παιχνίδια διεισδύουμε στην περιοχή του φανταστικού χώρου, αντικειμένου και προσώπου. Κατασκευάζουμε τις δικές μας ευχετήριες κάρτες με την σφραγίδα του Τσάρλι Τσάπλιν.
  • Απόκριες - Το καρναβάλι του αόρατου τσίρκου: Ένα αλλιώτικο καρναβάλι ζωντανεύει μέσα από τους πίνακες του ζωγράφου και ποιητή Mark Chagall, εμπνευσμένους από το τσίρκο το οποίο τον γοήτευε ιδιαίτερα. Οι πρωταγωνιστές των πινάκων του, κλόουν, πιερότοι, ακροβάτες, μουσικοί, η αγαπημένη του Μπέλα σε ρόλο μπαλαρίνας και τα ζώα του τσίρκου ζωντανεύουν για να δημιουργήσουν ένα φανταστικό κόσμο μέσα στον οποίο μπαίνουν παίζοντας τα παιδιά. Κατασκευάζουμε τους ήρωες του τσίρκου σε χαρτονένιες μαριονέτες.
  • Απόκριες - Παιχνίδια Μεταμφίεσης: Ανοίγοντας το μπαούλο με τα σκιάχτρα ξορκίζουμε τους φόβους μας , ανακαλύπτουμε τις πιο βαθιές μας επιθυμίες , παίζουμε με την έννοια της μεταμφίεσης και φτιάχνουμε τον μεγάλο καρνάβαλο. Κατασκευάζουμε χάρτινα σκιάχτρα.
  • Απόκριες - Καθαρά Δευτέρα: Η προέλευση και η ιστορική διαδρομή και εξέλιξη του χαρταετού. Τι μορφή έχουν και τι συμβολίζουν οι χαρταετοί σε διάφορα μέρη του κόσμου. (Απευθύνεται σε παιδιά Ε'-Στ' τάξεων Δημοτικού Σχολείου) Κατασκευάζουμε χαρταετούς.
  • Πάσχα - Ax κουνελάκι - κουνελάκι, που έκρυψες τα αυγά: Οι κότες αναστατώθηκαν γιατί κάποιος έκλεψε τα αυγά τους. Τι συμβαίνει άραγε στην αυλή; Θα λύσει τελικά το μεγάλο μυστήριο ο πονηρός κούνελος; Κατασκευάζουμε ένα πασχαλινό καλαθάκι.
  • Πάσχα - Η μεγάλη γιορτή: Η σύνδεση της γιορτής του Πάσχα με τα στοιχεία της φύσης και οι βαθύτεροι συμβολισμοί. Η έννοια της Ανάστασης. Ο Σταυρός ως σύμβολο ιστορικά. Κατασκευάζουμε ένα πασχαλινό φαναράκι.
  • Πρωτομαγιά - Ο κήπος των μύθων: Παίζοντας κινητικά ομαδικά παιχνίδια μέσα σε ένα λουλουδιασμένο κήπο, γνωρίζουμε τους μύθους που έδωσαν το όνομά τους στο κάθε λουλούδι. Φτιάχνουμε ανθοκατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. 
  • Πρωτομαγιά - Ο Μαγιάτικος Κήπος: Ο θυμωμένος κος Μάης δεν αφήνει τις χαρές της Άνοιξης ελεύθερες. Με μαγιάτικα κάλαντα και παιχνίδια των λουλουδιών θα προσπαθήσουμε να του αλλάξουμε γνώμη. Φτιάχνουμε ένα Μαγιάτικο στεφάνι. 
  • Εθνικές Εορτές - 25η Μαρτίου: Πώς ήταν αλήθεια η ζωή των ελλήνων κατά τα 400 δύσκολα χρόνια της τουρκοκρατίας; Χορεύουμε τον χορό του Ζαλόγγου και παίζουμε ένα μεγάλο παιχνίδι σταθμών, περνώντας από κάποιες από τις σημαντικότερες τοποθεσίες που σφράγισαν την Ελληνική επανάσταση... Μονή Αγίας Λαύρας, Χάνι της Γραβιάς, Τριπολιτσά, Επίδαυρος, Χίος, Δερβενάκια, Ναυαρίνο... Κατασκευάζουμε σκηνικά βγαλμένα από πίνακα του ζωγράφου Θεόφιλου.
  • Εθνικές Εορτές - 28η Οκτωβρίου: Το μεγαλύτερο ΟΧΙ της ιστορίας μας και η έννοια της λέξης "αέρα". Πώς ήταν η ζωή στα χρόνια της κατοχής. Δραματοποιούμε το ανάγνωσμα. Η πορεία προς το μέτωπο από το" Άξιον εστί" του Οδυσσέα Ελύτη. Φτιάχνουμε ένα πανό για την ειρήνη.

Όλα τα προγράμματα είναι ειδικά διαμορφωμένα για τρία ηλικιακά επίπεδα και απευθύνονται σε παιδιά από 1 έως 12 ετών. Πραγματοποιούνται στον χώρο του σχολείου, στην φύση ή στον χώρο μας, ο οποίος προσφέρει ένα ευρύχωρο, καλαίσθητο και ασφαλές περιβάλλον για το παιχνίδι των παιδιών.